10 de juny del 2007

El matís

Tu, que sempre has votat Esquerra Republicana, ahir em vas dir que aquest cop havies votat pel Partit Antitaurí... Vas anar a votar, com jo, per imperatiu de consciència, perquè recordes que durant molts anys això de votar ho teníem prohibit. Si jo vaig votar a contracor i amb fàstic, tu, pel que em dius també, fins al punt que vas votar els qui sabies que no sortirien. I d’altra banda, com que estàs contra l’espectacle de les curses de braus i en contra de l’inútil sofriment dels animals, vas votar el que ja t’estava bé.

No han après res—em deies decebut mentre esperàvem que comencés el concert--. Ja ho veus ara tot són pactes entre les forces més diverses i de la manera més incoherent possible. ¿Com pot ser que aquí pactin CiU i ERC i allí ERC, IU i PP o PP i PSC, o PP i CiU i més enllà obtingui la presidència d’una diputació una força política que ha estat la tercera en preferències de l’electorat... ? És que la propera vegada hauríem de ser tots, tots eh?, els qui no anéssim a votar i els deixéssim amb el cul en l’aire!!... Bé, deixem-ho córrer que se’m fa la llet agra...

Jo no et vaig dir res. Perquè també estava de mala lluna. Durant la campanya electoral no hem parat d’escoltar amb certa perplexitat un munt de discursos que deixaven l’adversari com un moc i, ves, a l’endemà, a corre-cuita, a repartir-se el cartipàs municipal no importa gairebé amb qui. Si realment les sigles polítiques expressen maneres diferents de veure la realitat social i formes distintes de gestionar-la no s’acaba d’entendre aquest ball de pactes ideològicament tan incoherents.

Jo, si visqués a Espanya, probablement no votaria perquè com em deia un col·lega que hi habita, la política no influeix gens en la seva vida personal i familiar. ¿Mi voto, dices? No, mi voto no decide nada, a lo sumo matiza. Y el domingo de las elecciones no estaba yo para matices.

El drama, a parer meu, és que a Catalunya, si més no des del punt de vista de la imatge pública, el vot no només matisa sinó que diferencia.... cada dia menys, per cert.